Skumbad och slalomskidor

Jag är len som en babybutt. Jag har legat i badet i en halvtimme och tafsat på mig själv med peelingvantar. Nu har jag ömsat skinn och är len som en babys bakdel. Det är ganska skönt att ömsa skinn, både fysiskt och psykiskt. Jag har gjort båda. Var på det, förhoppningsvis, sista besöket hos psykologen idag vilket känns oerhört bra. Jag har faktiskt kommit nånstans, en bit på vägen, även om det är svårt att se det långsiktigt. Mitt stora projekt nu är att få upp allt som har med själv att göra, självkänsla, självförtroende och självinsikt. Det är dags att affirmera och bekräfta mig själv, bara handlingar ger förvandling! Det är på tiden att jag börjar leva i nuet och vårda det.

Imorgon ska jag åka skidor. För första gången på tre år. Jag som innan jag flyttade till Falun brukade stå på ett par skidor varje dag det fanns snö på vinterhalvåret. Jag är rädd för att jag har glömt hur man gör och kommer bryta ett par ben. Det återstår att se. Antagligen kommer ni, från och med imorgon, att kalla mig för bambi.

Jag och rocknalle ska kolla på Rockbjörnen på torsdag i Stockholm. Kommer bli prima!


"Om man står med ett ben i det förflutna och ett i framtiden, då pinkar man faktiskt på nuet"

Kommentarer
Postat av: maria

Det blev oerhört snyggt med svart må jag säga. Konstigt att jag var skeptisk först, dum av mig liksom..

2008-01-29 @ 21:20:43
URL: http://amria.blogg.se
Postat av: maria

Kanske borde ändra färg på kommentarerna, eller vad säger du?

2008-01-29 @ 21:21:19
URL: http://amria.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0